Hopp til innhold

Svært flott kritikk kritikk i opera

Magasinet Opera har anmeldt I Capuleti e i Montecchi og er full av lovord om alle involverte! Her er en oppsummering:

"Nicola Raabs iscenesettelse, med design av Ashley Martin-Davis, var enkel men gjennomtenkt"



"Sammenblandingen av eleganse og vold ble i produksjonen fremstilt ved bruk av fekting, en genial visuell analogi for den stiliserte intensitet og risiko forbundet med kunstarten bel canto"



"I første scene ser vi de maskerte herrene i det utmerkede Edvard Grieg Kor lovprise sverdkunsten"



"Magnus Skredes svart-hvitt fotografier av de elskende, som ble projisert på store skjermer i sluttscenene, bidrog til et moderne innslag"



"Nino Surguladzes Romeo utstrålte leken energi og hennes sang var både kraftfull og raffinert"



"Med himmelsk tone, som understøttet en diamant-etset linje, var Kristina Mkhitaryans Giulietta en kombinasjon av sangegenskapene til to berømte forgjengere, Anna Netrebko og Edita Gruberová"



"Christopher Tiesi hadde vært forkjølet, men om han var forsiktig i toppregisteret, var det forførende fløyel i Tebaldos tone"



"Alexander Robin Baker var en yngre enn vanlig Lorenzo, med en imponerende stemme som grenset mot heltetenor"



"Igor Gnidiis stemme var rik og autoritativ som Capellio"



"Dirigent Fabio Biondi var fullstendig overbevisende og Bergen Filharmoniske Orkester spilte, som alltid, med glød og raffinement"



Anmeldt av Yehuda Shapiro

 for Opera, februar 2017

Hør Nino Surguladze og Kristina Mkhityrian fremføre duetten fra Akt 1:

Siste nyheter

Woman For This

Woman, for this be all thy sins forgiven

Hva er det som gjør at Händels Messias er et av de mest populære verk i historien? Svarene er mange, men her kommer en historie som forteller noe om verkets virkning i 1742.

Peter Grimes Program2 Nett

Operaen om bygdedyret

Med sin første opera Peter Grimes ble den unge Benjamin Britten med ett slag verdensberømt, og ikke uten grunn. For i tillegg til genial og særpreget musikk rommer dette dramaet noe universelt gjenkjennelig: individet mot verden, outsideren mot bygdedyret.

Messias Program Nett

Händel and humanity

In Grieghallen´s basement rehearsal room, figures in tattered grey sing Händel as they shuffle towards a table where soup is ladled from a vast battered pot.