Hopp til innhold

Svært flott kritikk kritikk i opera

Magasinet Opera har anmeldt I Capuleti e i Montecchi og er full av lovord om alle involverte! Her er en oppsummering:

"Nicola Raabs iscenesettelse, med design av Ashley Martin-Davis, var enkel men gjennomtenkt"



"Sammenblandingen av eleganse og vold ble i produksjonen fremstilt ved bruk av fekting, en genial visuell analogi for den stiliserte intensitet og risiko forbundet med kunstarten bel canto"



"I første scene ser vi de maskerte herrene i det utmerkede Edvard Grieg Kor lovprise sverdkunsten"



"Magnus Skredes svart-hvitt fotografier av de elskende, som ble projisert på store skjermer i sluttscenene, bidrog til et moderne innslag"



"Nino Surguladzes Romeo utstrålte leken energi og hennes sang var både kraftfull og raffinert"



"Med himmelsk tone, som understøttet en diamant-etset linje, var Kristina Mkhitaryans Giulietta en kombinasjon av sangegenskapene til to berømte forgjengere, Anna Netrebko og Edita Gruberová"



"Christopher Tiesi hadde vært forkjølet, men om han var forsiktig i toppregisteret, var det forførende fløyel i Tebaldos tone"



"Alexander Robin Baker var en yngre enn vanlig Lorenzo, med en imponerende stemme som grenset mot heltetenor"



"Igor Gnidiis stemme var rik og autoritativ som Capellio"



"Dirigent Fabio Biondi var fullstendig overbevisende og Bergen Filharmoniske Orkester spilte, som alltid, med glød og raffinement"



Anmeldt av Yehuda Shapiro

 for Opera, februar 2017

Hør Nino Surguladze og Kristina Mkhityrian fremføre duetten fra Akt 1:

Siste nyheter

John Ramster

Director's Diary

John Ramster, director of The Flying Dutchman, writes about the process of making an opera.

Latonia Moore sings Ave Maria

Pressen skryter av Otello

6 hjerter fra Bergens Tidende og strålende tilbakemeldinger fra NRK Nyhetsmorgen og Klassisk Musikkmagasin!
Les utdrag fra kritikerne her.

Elizaveta Nett

Elizaveta Agrafenina med konsert i Amsterdam

Den unge sopranen har hatt et spennende år! I oktober ble hun tildelt Lars Grønhaugs Ærespris, og denne helgen står hun på scenen i Amsterdam med en hyllest til jødiske komponister forfulgt under okkupasjonen.

Otello Desdemona Blogg

Otello - Handlingen

I en kjede av hendelser satt i spill av sluhet og sjalusi, fører Verdis kjærlighetsdrama oss inn i våre mørkeste irrganger. Ingen blir uberørt av den fatale tragedien. Jo verre - dess bedre, er det noe som heter.

Verdi By Giovanni Boldini

Verdis kvinner - på og utenfor scenen

Som person var Verdi ytterst tilbaketrukken og ettersom berømmelsen steg, ble han mer og mer bevisst på å skjerme sitt privatliv. Især var han diskret om sine kvinner. Her ser vi nærmere på fire av dem.